förändringarnas tid

bild från igår när jag och alicia vilset vandrade runt och hade en märklig dag när vi mest åt jordgubbar i parken.


idag kom det ödesdigra brevet från nyckelviks med tråkiga besked. jag blev inte antagen, såklart.
det var absolut inget jag väntat mig men det är ju ändå jobbigt att få det slängt rakt upp i ansiktet. jag öppnade brevet fort och slängde det snabbare, ville liksom inte titta länge nog för att riskera att ta åt sig. "jag duger visst era jävla skitgubbar. bara för att jag inte har suttit och slitit med era värdelösa prover i ett år." ungefär så tänkte jag, fast inte lika censurerat.
men i alla fall.. efter att ha skällt lite extra på hunden (förlåt tessie), så satte jag mig och letade kvällskurser på internet. satt med ungefär hundratusen tabbar samtidigt och kollade lite här och var och helt plötsligt på står det
"Hej! Din anmälan till introkursen Grafisk design är nu registrerad.
Den formella kallelsen kommer i slutet av augusti."
så nu har jag anmält mig till en kvällskurs på berghs. för strax under 9000 kr. det förstod ju inte riktigt jag när jag satt och knappade. men så kan det gå, tjohopp. vi kan vl säga att det var ödet..?
och alicia har tydligen gått och blivit med jobb idag.
en storartad dag.

tankar
Postat av: Alicia

Häftiga vi är!! Och Berghs är nog bättre än Nyckelvik ändå. I alla fall är du bättre än Nyckelvik!

2010-06-10 @ 00:03:25
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

säg vad du känner här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bara för att vi vill finnas till

RSS 2.0