höst och allt vad det innebär

Judarna är något på spåren.
Nyår borde väl kanske vara nystarten rent logiskt, men jag tror minsann inte att jag är ensam när jag säger att hösten känns så mycket fräschare och så mycket mer av en ny början.
Kanske för att vintern runt nyår är så tråkig, eller kanske ännu troligare för att vi efter värmen och semestern i augusti måste hitta på något för att inte tappa hoppet och dö av tristess bland alla återvändande trivialiteter.
Judarna har lagt nyår där den behövdes som mest.
om jag helt enkelt skulle kunna vifta på trollstaven och skänka lite förändring till mitt eget liv så skulle jag:
  • flytta till egen lägenhet och inreda med stor garderob och ett fint och bekvämt skrivbord. Det skulle finnas stora tunna glas att dricka ur, fina plåtburkar som inte blev dammiga och fina tavlor på väggarna.
  • Byta arbete. Där jag kunde gå runt i fina kläder och känna mig behövd och uppskattad. Självklart med väldigt korta dagar och väldigt mycket betalt.
  • Börja måla mer. Skulle måla så jag kunde ställa ut och sälja en tavla då och då. Skulle ju inte kännas lika krångligt om man bodde själv och kunde ha penslar och målarfärg i skafferiet, redo att användas.
  • Jag skulle gå ut mer. Träffa vänner och annat folk. Dricka cocktails och småprata till de stänger och sen ta tuben hem. Bara dricka goda saker och aldrig bli för full. Dissa högljudda ställen där man inte hör vad nån säger.
  • Resa oftare. En helg här, en där, fota och se saker. Lära mig om olika kulturer, lära mig lite språk och träffa människor.
  • Sist men inte minst så skulle jag köpa så mycket fina kläder. Kläder för alla väder och alla tillfällen. Saker man inte behöver klä upp utan som liksom är snygga och gör en snygg bara de åker på. Olika kappor i fina färger, en varm stor fårskinnsjacka, sköna boots och riktigt fina baskläder. Kanske till och med något glittrigt.

Ja, jag är kanske inte så lätt att tillfredsställa och det blev väl kanske i ärlighetens namn mer än lista över mitt liv än just den här hösten .. Men som sagt, om jag bara hade haft en trollstav.

Nu ska jag sova, jobbar imorn ..

tankar
Postat av: Alicia

Do you want my elder wand, because you're looking deathly hollow?



Nämen seriöst. Finigt! Göre. Judarna är bra, synd att de tror på JHV och inte Dumbledore, annars skulle jag nog gått all in, med skaldjursförbud och polisonger och allt.

2010-08-23 @ 11:19:42
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/
Postat av: Caisa

Svar: Jo, men eller hur! Jag som har två katter kan verkligen säga att de beter sig som helt olika individer :)

2010-08-23 @ 22:22:31
URL: http://caisaj.blogg.se/

säg vad du känner här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bara för att vi vill finnas till

RSS 2.0