ur min dagbok

"Här är vintern alltid för lång och sommaren blir aldrig som man tänkt.
Man längtar året om, för det man har är aldrig bra nog.
Jag har just känt sanningen i klyschan att gräset alltid är grönare på andra sidan. Saker blir så mycket klarare när man skriver ner dem.
Jag har inte mycket att leva för men än mindre att dö för. Här går man runt lika tom dom vädret.
Det var dimma idag. Och det var grått. 
Man kände inte luften, den var varken kall eller varm. Precis som jag. 
Jag har tappat förmågan att känna. 
     
Det finns stunder då jag bara börjar gråta. Det finns stunder då jag önskar att jag kunde. Allt är så konstigt nu för tiden, även fast jag inte vet något annat.
Som en viskning i vinden om att saker skulle kunna vara bättre. Här går alla runt som lobotomerade tokjävlar utan att veta om omvärlden. Alla så isolerade i deras outgrundliga ensamhet. Eller är det bara jag?
Ta mig här i från. Ge mig något nytt så jag kan fördröja ledan.
Jag har lyssnat på samma CD-skiva 70 gånger, jag har upprepat "asså" 30 gånger i samma mening, jag har bott i samma rum i snart 10 år och nu är jag less. 
Jag får inte göra någonting och därmed är jag känslolös. 
Jag har tänkt samma tankar för många gånger, jag har tjatat på samma saker i flera år, jag har haft samma drömmar men de tog slut igår."
    
   
Skrev i nån sorts dagbok för typ fem år sen.
   
Även om jag typ skrattar lite åt mig själv idag så kan jag inte låta bli att känna igen mig.. I mig själv?

tankar
Postat av: Alicia

Men vad fin du är!!! En liten missförstådd poet som Lord Byron <3 Vi borde leva som missförstådda poeter - inte själva missförståelsen alltså (den lever vi ju redan i) utan det där hänsynslösa med vin, sex (med societeten - fast inte några stureplansbrats, jag vet inte vilka än, får jobba på det där) och... stråkkvartetter!

2010-02-24 @ 22:51:33
URL: http://kvistgubbe.blogspot.com/

säg vad du känner här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bara för att vi vill finnas till

RSS 2.0