varför?

hittade bilden på nån blogg nyss. gillar mkt. 
    
   
hade tänkt köpa ny dator snart, och sa det till mamma o håkan. vi kom in på hur jag ska spendera de pengar jag sparat ihop. jag sa att jag kanske inte alls hade tänkt att lägga dem på studie kostnad (som jag tänkt från början) utan göra något kul för dem, åka iväg eller så. och till skillnad från typ alla andra så var de sjukt anti. 
de sa att de pengarna var bra att ha när jag studerar för jag inte skulle kunna jobba, och att det var ju onödigt att "festa" bort pengarna, resa kan jag ju göra sen när jag gått i skolan och har jobb och bla bla.
  
blir seriöst ledsen att de inte vill unna mig att uppleva något nytt för de pengar jag sparat ihop själv. istället så tyckte de att jag utnyttjade dem för att jag antog att jag kunde bo kvar hemma. 
  
men seriöst, jag har varit i tyskland och på teneriffa. hur lång tid ska jag behöva leva kvar här? ska jag hinna gro fast innan jag kan se något annat eller? 
har jag helt fel, eller är det inte bättre att göra något jag kommer ihåg för mina tusenlappar istället för att spendera dem på toalettpapper och smågodis när jag pluggar?
hur mycket kommer jag känna av när jag är 40 att jag hade 20 tusen extra när jag pluggade, jämfört med att jag upplevde nått alldeles extra när jag var 20 år?
är det inte bättre att göra nått riktigt och minnesvärt än att bara leva bekvämare under en tid?
    
om någon vill stötta mig i det här så är det mycket välkommet. jag är så irriterad

tankar
Postat av: Alicia stöttar

Det var det dummaste jag hört att det skulle vara ovärt att resa nu - tvärt förbannat om! Det finns ju ett skäl till att ordningen går 1 Gymnasiet 2 Kefft jobb 3 Resa 4 Jobb/Vidare studier. Man behöver det! Inte minst om du bara varit i Tyskland och på Teneriffa. Paris väntar ju och blir bara mer och mer otåligt utan sin Carolino.



Dessutom är det mycket bättre att festa bort pengarna och må bra än att äta och bajsa bort pengarna på toapapper och lösgodis samtidigt som man sliter i skolbänken och inte ens har någonting som sporrat en som man kan tänka tillbaka till och hoppas på att få uppleva igen. Hur kul är det att veta att "Ja, jag sliter nu och sen måste jag slita med ett jobb i ett par år men SEN ska jag resa och det kanske blir asbra" jämför med "Åh vad härligt inspirerad jag är efter att parisisk romantik, nu är jag fattig men lycklig och ÅH jag vill skapa och låta bli lösgodis. När jag tar min examen ska jag jobba så att jag kan få återvända till Paris nån gång".



DE HAR FEL. Okej!

2010-02-19 @ 14:29:38
URL: http://kvistgubbe.blogspot.com/
Postat av: Jackie

RES KVINA RESSSS!!!!!!!!

DU SKULLE UPPSKATTA DET ATT DU NÄSTAN BÖRJAR GRÅTA!

2010-02-20 @ 11:32:57
Postat av: Anonym

Ut och res, åk till Thailand :)Det har jag föreslagit till dig tidigare. Se världen! Kram

2010-02-23 @ 21:38:50

säg vad du känner här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bara för att vi vill finnas till

RSS 2.0