alltid något

jag kommer tydligt ihåg hur mamma alltid beklagade sig när jag var liten att "det var alltid något", (att beklaga sig över)
varje månad var det alltid något som behövdes betalas, alltid något som kom i vägen, något som behövdes göras och alltid något som inte gick ihop med planeringen.
Jag vet verkligen vad hon menade.
Igår på jobbet var en mardröm, tillexempel.
Det var så mycket som behövdes göras och så lite personal. Varje gång man kände att man började närma sig något sorts normalt tillstånd så dök det upp något annat.
Samma sak när man kom hem, eller i livet rent allmänt ..
Det är så mycket man ska göra så det tar aldrig slut, det går aldrig att räcka till.
Man ska vara social, ha ensamtid, jobba, ta hand om sig själv, njuta, träna, blogga, shoppa, vara lycklig, omtänksam, ta hand om sitt förhållande och dessutom tänka på framtiden.
Jag har försökt att fokusera på att ta hand om mig själv och framtiden och låta det andra flyta på, men det tar ändå inte slut.
det är naglar, hår, hud, fötter,läppar, bryn, behåring och inte minst formen. och när man väl står där i duschen och ska raka sina ben så ska man tänka på att ta det försiktigt vid hälsenorna för att inte göra sig illa. först går bra utan att skära sig, men tro fan att man skär sig vid knäna i stället. alltid ska det vara något.
det fick mig att inse, fuck it. så jag sket i mig själv och framtiden och gick på grillfest hos Moa i stället.


denna dag har jag storstädat och avslutat med skumpa. så det dåliga formulerandet skyller jag på att jag ser dubbelt. hejs!

tankar

säg vad du känner här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bara för att vi vill finnas till

RSS 2.0